Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 16: | Rad 16: | ||
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik. | Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik. | ||
− | LBS har valt | + | LBS har valt att efterstäva det här målet med <b><span style="color:red">spelutveckling</span></b> som i sin tur inkluderar <b>programmering</b> och <b>grafik</b>. |
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt. | Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt. |
Versionen från 31 augusti 2020 kl. 14.53
<< Lektion 1 | Presentation | Nästa avsnitt >> |
Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.
Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.
LBS har valt att efterstäva det här målet med spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.
Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.
Kursens webbsida
Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.
Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.
Gå sedan till Digitalt skapande 1: Spelutveckling.
Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.
Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.