Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 16: Rad 16:
 
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.  
 
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.  
  
LBS har valt inriktningen <b><span style="color:red">spelutveckling</span></b> som i sin tur inkluderar <b>programmering</b> och <b>grafik</b>.
+
LBS har valt att efterstäva det här målet med <b><span style="color:red">spelutveckling</span></b> som i sin tur inkluderar <b>programmering</b> och <b>grafik</b>.
  
 
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.  
 
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.  

Versionen från 31 augusti 2020 kl. 14.53

        <<  Lektion 1          Presentation          Nästa avsnitt  >>      


Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.

Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).

Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.

LBS har valt att efterstäva det här målet med spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.

Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.

Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.


Kursens webbsida

Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.

Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.

Gå sedan till Digitalt skapande 1: Spelutveckling.

Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.

Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.







Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.