Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 15: | Rad 15: | ||
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik. | Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik. | ||
− | |||
− | |||
LBS har valt inriktningen spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik. | LBS har valt inriktningen spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik. | ||
− | + | Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt. | |
+ | |||
+ | Vi kommer att använda <b><span style="color:red">Unity</span></b> som miljö och <b><span style="color:red">C#</span></b> som programmeringsspråk. | ||
</div> | </div> | ||
Versionen från 31 augusti 2020 kl. 12.51
<< Lektion 1 | Genomgång | Nästa avsnitt >> |
Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.
Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.
LBS har valt inriktningen spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.
Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.
Kursens webbsida
Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.
Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.
Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.
Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.