Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 21: Rad 21:
  
 
Även valet av programmeringsspråk är fritt. Vi kommer att använda <b><span style="color:red">Unity</span></b> som miljö och <b><span style="color:red">C#</span></b> som programmeringsspråk.
 
Även valet av programmeringsspråk är fritt. Vi kommer att använda <b><span style="color:red">Unity</span></b> som miljö och <b><span style="color:red">C#</span></b> som programmeringsspråk.
</div>
 
 
 
= <b><span style="color:#931136">Kurslitteratur</span></b> =
 
<div class="ovnC">
 
<big>
 
 
För Del 1 Programmering 1 med Python kommer följande kursbok att användas:
 
 
:<b><i><span style="color:red">Koda matte med Python</span></i></b>, 2018, Förlag TechPages, se  [https://www.kodamatte.se <b><span style="color:blue">www.kodamatte.se</span></b>].
 
 
I Del 2 Programmering 1 med C# kommer vi att följa kursboken:
 
 
:<b><i><span style="color:red">Programmering 1+ med C#</span></i></b>, 2019, Förlag Taifun Education, se  [http://www.taifun.se/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=37 <b><span style="color:blue">www.taifun.se</span></b>].
 
</big>
 
</div>
 
 
 
= <b><span style="color:#931136">Regler</span></b> =
 
<div class="ovnA">
 
<big>
 
 
Kursböckerna kommer att delas ut till alla i klassen. De är låneexemplar. Därför:
 
 
* &nbsp; &nbsp; Se till att du behandlar dem varsamt.
 
 
* &nbsp; &nbsp; Du får inte skriva något i dem.
 
 
* &nbsp; &nbsp; De måste återlämnas oskadd och i gott skick efter kursen.
 
</big>
 
 
</div>
 
</div>
  
Rad 57: Rad 27:
 
<div class="ovnE">
 
<div class="ovnE">
 
<big>
 
<big>
 
+
Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>].
Till kursens webbsida kommer du via länken [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">Programming Online</span></b>].
+
  
 
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator.
 
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator.
Rad 64: Rad 33:
 
Sidan kommer att användas som plattform för <i>information</i> och <i>planering</i> av kursen.
 
Sidan kommer att användas som plattform för <i>information</i> och <i>planering</i> av kursen.
  
Vad gäller <i>innehållet</i> av kursen kommer det att hänvisas till kurslitteraturen.
+
Vad gäller <i>innehållet</i> av kursen kommer det i regel att hänvisas till kursboken.
 
+
Bara material som inte finns i kurslitteraturen kan ev. hittas på webbsidan.
+
 
+
 
+
----
+
  
<small>Vid första gången kan du anteckna sidans adress härifrån: <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807/</span></b></small>.
+
Ibland kan material finnas både i kursboken och på webbsidan.
 
</big>
 
</big>
 
</div>
 
</div>

Versionen från 31 augusti 2020 kl. 11.10

        <<  Lektion 1          Genomgång          Nästa avsnitt  >>      


Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).

Kursen följer Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.

Undervisningen i digitalt skapande syftar åt att eleverna utvecklar förmågan att forma och gestalta med digital teknik.

Valet av verktyg, miljö och inriktning är enligt kursplanen fritt.

LBS har valt inriktningen spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.

Även valet av programmeringsspråk är fritt. Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.


Kursens webbsida

Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.

Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.

Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.

Vad gäller innehållet av kursen kommer det i regel att hänvisas till kursboken.

Ibland kan material finnas både i kursboken och på webbsidan.







Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.