Skillnad mellan versioner av "Övningar i Console & Windows Forms Applications"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 36: | Rad 36: | ||
<div class="ovnA"> | <div class="ovnA"> | ||
<big> | <big> | ||
− | + | Övningarna ovan ska genomföras under lektionstid. Testa dina lösningar tills du är nöjd. | |
− | + | * Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne. | |
− | + | ||
− | * Välj en klasskompis. Redovisa för honom/henne. | + | |
* Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig. | * Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig. | ||
* Använd kursbokens lösningsförslag på sid 289-290 som facit. | * Använd kursbokens lösningsförslag på sid 289-290 som facit. | ||
Rad 46: | Rad 44: | ||
* Vid oklarheter fråga Taifun. | * Vid oklarheter fråga Taifun. | ||
− | + | Tillämpa god programmeringsstil när du gör övningarna ovan. | |
+ | |||
+ | Läs om [[God programmeringsstil|<b><span style="color:blue">God programmeringsstil</span></b>]] i nästa avsnitt (finns inte i kursboken). | ||
</big> | </big> | ||
</div> | </div> |
Versionen från 30 augusti 2020 kl. 20.58
<< Lektion 2 | Övningar | Nästa avsnitt >> |
Console Application
Lös följande uppgift, se kursboken, Övningar till kapitel 1 (sid 61):
Använd samma projekt av typ Console Application som du skapade på första lektionen.
Windows Forms Application
Lös följande uppgift, se samma sida 61 i kursboken:
Använd ett nytt projekt av typ Windows Forms Application i Visual Studio.
Redovisning
Övningarna ovan ska genomföras under lektionstid. Testa dina lösningar tills du är nöjd.
- Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne.
- Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig.
- Använd kursbokens lösningsförslag på sid 289-290 som facit.
- Diskutera era lösningar med varandra.
- Vid oklarheter fråga Taifun.
Tillämpa god programmeringsstil när du gör övningarna ovan.
Läs om God programmeringsstil i nästa avsnitt (finns inte i kursboken).
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.