Skillnad mellan versioner av "Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 14: Rad 14:
 
<div class="ovnA">
 
<div class="ovnA">
 
<big>
 
<big>
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Inläsning, överskrivning och operatorer#Programmet Input|<b><span style="color:blue">Inpit.cs</span></b>]] i en [[Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Inläsning, överskrivning och operatorer#Programmet Input|<b><span style="color:blue">Input.cs</span></b>]] i en [[Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör.
  
 
* &nbsp; &nbsp; Följ instruktionerna i [[Console_Applications#ETT_projekt_f.C3.B6r_ALLA_konsolapplikationer|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]] och fortsätt sedan:
 
* &nbsp; &nbsp; Följ instruktionerna i [[Console_Applications#ETT_projekt_f.C3.B6r_ALLA_konsolapplikationer|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]] och fortsätt sedan:

Versionen från 20 april 2021 kl. 22.00

        <<  Lektion 28          Genomgång          Övningar          ETT projekt för ALLA konsolapplikationer      


Dagens övningar

  •     Mata in koden Overwrite.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden Operator.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Läs 3.1 Vårt första C# program i kursboken, sid 42-46.
  •     Läs 4.2 Definition och initiering av variabler i kursboken, sid 63-69.
  •     Lös övn 4.1 och 4.2 nedan (Övningar till kap 4, kursboken, sid 86-87):


Övningar 4.1 och 4.2

Ovn 4 1 2.jpg


   Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i kursboken, sid 326-327.


God programmeringsstil

Tillämpa alltid god programmeringsstil när du skriver kod.

Repetera om god programmeringsstil i kursboken, sid 47-48.







Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.