Skillnad mellan versioner av "Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 14: | Rad 14: | ||
<div class="ovnA"> | <div class="ovnA"> | ||
<big> | <big> | ||
− | * Mata in koden [[Inläsning, överskrivning och operatorer#Programmet Input|<b><span style="color:blue"> | + | * Mata in koden [[Inläsning, överskrivning och operatorer#Programmet Input|<b><span style="color:blue">Input.cs</span></b>]] i en [[Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]], kompilera och kör. |
* Följ instruktionerna i [[Console_Applications#ETT_projekt_f.C3.B6r_ALLA_konsolapplikationer|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]] och fortsätt sedan: | * Följ instruktionerna i [[Console_Applications#ETT_projekt_f.C3.B6r_ALLA_konsolapplikationer|<b><span style="color:blue">ETT projekt för ALLA konsolapplikationer</span></b>]] och fortsätt sedan: |
Versionen från 20 april 2021 kl. 22.00
<< Lektion 28 | Genomgång | Övningar | ETT projekt för ALLA konsolapplikationer |
Dagens övningar
- Mata in koden Input.cs i en Console application, kompilera och kör.
- Följ instruktionerna i ETT projekt för ALLA konsolapplikationer och fortsätt sedan:
- Mata in koden Overwrite.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden Operator.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Läs 3.1 Vårt första C# program i kursboken, sid 42-46.
- Läs 4.2 Definition och initiering av variabler i kursboken, sid 63-69.
- Lös övn 4.1 och 4.2 nedan (Övningar till kap 4, kursboken, sid 86-87):
Övningar 4.1 och 4.2
God programmeringsstil
Tillämpa alltid god programmeringsstil när du skriver kod.
Repetera om god programmeringsstil i kursboken, sid 47-48.
Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.