Skillnad mellan versioner av "Lektion 22 (Csharp 2)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 28: Rad 28:
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
= <b><span style="color:#931136">Agenda</span></b> =
 
<big><big><b>
 
<big><big><b>
:[[Objektorienterad modellering och implementation|<span style="color:blue">Objektorienterad modellering och implementation</span>]]
+
:[[Kap 2 Objektorienterad programmering (OOP)|<span style="color:blue">Kap 2 Objektorienterad programmering (OOP)</span>]]
:::[[Objektorienterad modellering och implementation#Referensvariabler|<span style="color:blue">Projekt Lönespecifikation</span>]]
+
::[[2.2 Klassbegreppet|<span style="color:blue">2.2 Klassbegreppet</span>]]
:::[[Objektorienterad modellering och implementation#Objektorienterad modellering i fyra steg|<span style="color:blue">Objektorienterad modellering i fyra steg</span>]]
+
::[[2.2_Klassbegreppet#Klassen_Password|<span style="color:blue">Den externa klassen Password</span>]]
::::[[Objektorienterad modellering och implementation#Klassdiagram|<span style="color:blue">Klassdiagram</span>]]
+
::[[2.2_Klassbegreppet#Programmet_PasswordUse|<span style="color:blue">Programmet PasswordUse</span>]]
:::[[Objektorienterad modellering och implementation#Implementation av modellen|<span style="color:blue">Implementation av modellen</span>]]
+
:[[Övningar 14 (Csharp 2)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
::::[[Objektorienterad modellering och implementation#Klassen Time|<span style="color:blue">Klassen Time</span>]]
+
:[[Övningar 14 (Csharp 2)|<span style="color:blue">Läsning: &nbsp;Objektorienteringens termer</span></b>]]
::::[[Objektorienterad modellering och implementation#Klassen Emplo|<span style="color:blue">Klassen Emplo</span>]]
+
</big></big>
::::[[Objektorienterad modellering och implementation#Programmet EmploTest|<span style="color:blue">Programmet EmploTest</span>]]
+
 
+
:[[Övningar 21 (Csharp 2)|<span style="color:blue">Dagens övningar</span>]]
+
:<span style="color:blue">Läsning:&nbsp; Klassdiagram och UML, sid 68-69</span>
+
::::<span style="color:blue">Modellering i fyra steg, sid 117-119</span>
+
::::<span style="color:blue">Tillämpning av referensarray, sid 122</span>
+
::::<span style="color:blue">Kontrollen, sid 123</span>
+
</b></big></big>
+
  
  

Versionen från 5 februari 2021 kl. 21.01

SU19a: v8, tis 23/2-2021 kl 9.35-12.00

SU19b: v7, tor 18/2-2021, kl 9.35-12.00

       Kap 3 Innehållsförteckning          Lektion 22          Genomgång          Övningar          Nästa lektion  >>      


Lektionen genomförs på distans. Klicka på följande länk för att ansluta dig till:


Dagens lektion
  Länken till möteskoden kommer att finnas här 5 min före lektionsstart.


Närvaron registreras i början OCH i slutet av lektionen.

Agenda

Kap 2 Objektorienterad programmering (OOP)
2.2 Klassbegreppet
Den externa klassen Password
Programmet PasswordUse
Dagens övningar
Läsning:  Objektorienteringens termer







Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.