Skillnad mellan versioner av "Övningar i utvecklingsmiljön IDLE"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 12: Rad 12:
 
<div class="ovnA">
 
<div class="ovnA">
 
<big>
 
<big>
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Gissa tal, ver 3: med loop och slumptal|<b><span style="color:blue">GissaTal_3.py</span></b>]] i IDLE och kör.
 
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om [[God programmeringsstil (Python)|<b><span style="color:blue">Läsning: &nbsp;&nbsp; God programmeringsstil</span></b>]].
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om [[God programmeringsstil (Python)|<b><span style="color:blue">God programmeringsstil</span></b>]].
  
 
* &nbsp; &nbsp; Gör [[Övningar i utvecklingsmiljön IDLE|<b><span style="color:blue">övningarna</span></b>]] nedan:
 
* &nbsp; &nbsp; Gör [[Övningar i utvecklingsmiljön IDLE|<b><span style="color:blue">övningarna</span></b>]] nedan:

Versionen från 19 oktober 2020 kl. 17.57

        <<  Genomgång IDLE          Övningar          Nästa avsnitt  >>      


Dagens övningar II

  •     Gör övningarna nedan:


Ovn IDLE.jpg


Redovisning

Övningarna ovan ska genomföras individuellt. Testa dina lösningar tills du är nöjd.

  •     Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne.
  •     Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig.
  •     Använd kursbokens lösningsförslag på sid 289-290 som facit.
  •     Diskutera era lösningar med varandra.
  •     Vid oklarheter fråga Taifun.

Tillämpa alltid god programmeringsstil när du skriver kod, även i fortsättningen.

Läs om God programmeringsstil i nästa avsnitt (finns inte i kursboken).







Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.