Skillnad mellan versioner av "Övningar i utvecklingsmiljön IDLE"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 7: | Rad 7: | ||
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | ||
|} | |} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | = <b><span style="color:#931136">Dagens övningar II</span></b> = | ||
+ | <div class="ovnA"> | ||
+ | <big> | ||
+ | * Mata in koden [[Gissa tal, ver 3: med loop och slumptal|<b><span style="color:blue">GissaTal_3.py</span></b>]] i IDLE och kör. | ||
+ | |||
+ | * Läs om [[God programmeringsstil (Python)|<b><span style="color:blue">Läsning: God programmeringsstil</span></b>]]. | ||
+ | |||
+ | * Gör [[Övningar i utvecklingsmiljön IDLE|<b><span style="color:blue">övningarna</span></b>]] nedan: | ||
+ | </big> | ||
+ | </div> | ||
Versionen från 19 oktober 2020 kl. 17.56
<< Genomgång IDLE | Övningar | Nästa avsnitt >> |
Dagens övningar II
- Mata in koden GissaTal_3.py i IDLE och kör.
- Läs om Läsning: God programmeringsstil.
- Gör övningarna nedan:
Redovisning
Övningarna ovan ska genomföras individuellt. Testa dina lösningar tills du är nöjd.
- Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne.
- Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig.
- Använd kursbokens lösningsförslag på sid 289-290 som facit.
- Diskutera era lösningar med varandra.
- Vid oklarheter fråga Taifun.
Tillämpa alltid god programmeringsstil när du skriver kod, även i fortsättningen.
Läs om God programmeringsstil i nästa avsnitt (finns inte i kursboken).
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.