Skillnad mellan versioner av "Övningar 6 (DigSkap)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 17: Rad 17:
 
* &nbsp; Rita flödesplanen till pseudokoden du hittar [[1.3 Algoritmers beskrivning: Pseudokod och flödesplan|<b><span style="color:blue">här</span></b>]].
 
* &nbsp; Rita flödesplanen till pseudokoden du hittar [[1.3 Algoritmers beskrivning: Pseudokod och flödesplan|<b><span style="color:blue">här</span></b>]].
 
* &nbsp; Läs om [[Vad är en void-metod?|<b><span style="color:blue">void-metoder</span></b>]].
 
* &nbsp; Läs om [[Vad är en void-metod?|<b><span style="color:blue">void-metoder</span></b>]].
* &nbsp; Fortsätt med att besvara frågor och göra övningar från förra lektionen:
+
* &nbsp; Besvara följande frågor och fortsätt med att göra övningarna från förra lektionen:
 
</big>
 
</big>
 
</div>
 
</div>

Versionen från 7 oktober 2020 kl. 10.33

        <<  if-else-satsen          Övningar          Vad är en void-metod?  >>      


Dagens övningar

        från förra genomgången. Mata in deras kod och kör dem i Unity.

  •   Rita flödesplanen till pseudokoden du hittar här.
  •   Läs om void-metoder.
  •   Besvara följande frågor och fortsätt med att göra övningarna från förra lektionen:


Frågor

Fragor void if else.jpg

Glöm inte att avsluta alla körningar av dina script med Play-ikonen, innan du startar nästa körning.


Övningar

Öppna Unity och skapa för varje övning ett annat, nytt C# script när du gör följande övningar:

Ovn Met if else.jpg


Redovisning

Frågorna och övningarna ovan ska besvaras och genomföras individuellt.

Testa dina svar och lösningar tills du är nöjd.

  •     Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne.
  •     Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig.
  •     Diskutera era lösningar med varandra.
  •     Vid oklarheter fråga Taifun.









Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.