Skillnad mellan versioner av "Lektion 6 (Csharp 2)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 21: | Rad 21: | ||
:::[[Löpande texten|<b><span style="color:blue">Löpande texten (projekt)</span></b>]] | :::[[Löpande texten|<b><span style="color:blue">Löpande texten (projekt)</span></b>]] | ||
:::[[Pyramiden|<b><span style="color:blue">Pyramiden (projekt)</span></b>]] | :::[[Pyramiden|<b><span style="color:blue">Pyramiden (projekt)</span></b>]] | ||
− | + | </big> | |
Rad 35: | Rad 35: | ||
::<b><span style="color:blue">Inlämning av projektuppgifterna bidrar till betyget.</span></b> | ::<b><span style="color:blue">Inlämning av projektuppgifterna bidrar till betyget.</span></b> | ||
− | </span></big> | + | </span></big> |
+ | |||
Versionen från 26 september 2020 kl. 12.25
SU19a: v40, tis 29/9-2020, kl 9.35-12
SU19b: v40, tor 1/10-2020, kl 9.35-12
<< Förra lektion | Lektion 6 | Nästa lektion >> |
</big>
Regeln för slumpförsök med flera föremål
Rita ett diagram över alla möjliga utfall, även kallat utfallsrummet.
Se exempel i videoklippet ovan. Generellt lyder regeln:
\( \qquad\qquad\qquad\quad \)Kartlägg utfallsrummet.
- Inlämning av projektuppgifterna bidrar till betyget.
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.