Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 4: | Rad 4: | ||
{{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| << Lektion 1]]}} | {{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| << Lektion 1]]}} | ||
{{Selected tab|[[Presentation av kursen Digitalt skapande 1|Presentation]]}} | {{Selected tab|[[Presentation av kursen Digitalt skapande 1|Presentation]]}} | ||
− | {{Not selected tab|[[ | + | {{Not selected tab|[[Varför programmering i spelutveckling?|Nästa avsnitt >> ]]}} |
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | ||
|} | |} |
Nuvarande version från 19 september 2020 kl. 20.08
<< Lektion 1 | Presentation | Nästa avsnitt >> |
Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.
Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.
LBS har valt att eftersträva det här målet med spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.
Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.
Kursens webbsida
Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.
Välj sedan Digitalt skapande 1: Spelutveckling för att komma till Lektion 1.
Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.
Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.
Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.