Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 28: | Rad 28: | ||
<big> | <big> | ||
Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>]. | Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>]. | ||
+ | |||
+ | Välj sedan [[Lektion 1 (DigSkap)|<b><span style="color:red">Digitalt skapande 1: Spelutveckling</span></b>]]. | ||
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator. | Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator. |
Versionen från 1 september 2020 kl. 14.15
<< Lektion 1 | Presentation | Nästa avsnitt >> |
Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.
Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.
LBS har valt att eftersträva det här målet med spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.
Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.
Kursens webbsida
Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.
Välj sedan Digitalt skapande 1: Spelutveckling.
Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.
Gå sedan till Digitalt skapande 1: Spelutveckling.
Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.
Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.