Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 28: Rad 28:
 
<big>
 
<big>
 
Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>].
 
Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>].
 +
 +
Välj sedan [[Lektion 1 (DigSkap)|<b><span style="color:red">Digitalt skapande 1: Spelutveckling</span></b>]].
  
 
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator.
 
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator.

Versionen från 1 september 2020 kl. 14.15

        <<  Lektion 1          Presentation          Nästa avsnitt  >>      


Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.

Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).

Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.

LBS har valt att eftersträva det här målet med spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.

Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.

Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.


Kursens webbsida

Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.

Välj sedan Digitalt skapande 1: Spelutveckling.

Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.

Gå sedan till Digitalt skapande 1: Spelutveckling.

Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.

Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.







Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.