Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m (Taifun flyttade sidan Spelutvecklingskursens presentation till Presentation av kursen Digitalt skapande 1 utan att lämna en omdirigering)
m
Rad 3: Rad 3:
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  
 
{{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| <<&nbsp;&nbsp;Lektion 1]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| <<&nbsp;&nbsp;Lektion 1]]}}
{{Selected tab|[[Spelutvecklingskursens presentation|Genomgång]]}}
+
{{Selected tab|[[Presentation av kursen Digitalt skapande 1|Presentation]]}}
 
{{Not selected tab|[[1.1 Unity miljön|Nästa avsnitt&nbsp;&nbsp;>> ]]}}
 
{{Not selected tab|[[1.1 Unity miljön|Nästa avsnitt&nbsp;&nbsp;>> ]]}}
 
| style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"| &nbsp;
 
| style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"| &nbsp;

Versionen från 31 augusti 2020 kl. 13.01

        <<  Lektion 1          Presentation          Nästa avsnitt  >>      


Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.

Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).

Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.

LBS har valt inriktningen spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.

Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.

Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.


Kursens webbsida

Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.

Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.

Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.

Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.







Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.