Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 33: Rad 33:
 
Sidan kommer att användas som plattform för <i>information</i> och <i>planering</i> av kursen.
 
Sidan kommer att användas som plattform för <i>information</i> och <i>planering</i> av kursen.
  
Vad gäller <i>innehållet</i> av kursen kommer det i regel att hänvisas till kursboken.
+
Även <i>innehållet</i> av kursen kommer att visas på webbsidan.
 
+
Ibland kan material finnas både i kursboken och på webbsidan.
+
 
</big>
 
</big>
 
</div>
 
</div>

Versionen från 31 augusti 2020 kl. 11.12

        <<  Lektion 1          Genomgång          Nästa avsnitt  >>      


Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).

Kursen följer Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.

Undervisningen i digitalt skapande syftar åt att eleverna utvecklar förmågan att forma och gestalta med digital teknik.

Valet av verktyg, miljö och inriktning är enligt kursplanen fritt.

LBS har valt inriktningen spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.

Även valet av programmeringsspråk är fritt. Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.


Kursens webbsida

Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.

Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.

Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.

Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.







Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.