Skillnad mellan versioner av "Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
(Skapade sidan med '__NOTOC__ {| border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="30" width="100%" | style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |   {{Not selected tab|Lektion 28...')
 
m
Rad 6: Rad 6:
 
{{Not selected tab|[[Inläsning, överskrivning och operatorer|Genomgång]]}}
 
{{Not selected tab|[[Inläsning, överskrivning och operatorer|Genomgång]]}}
 
{{Selected tab|[[Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer|Övningar]]}}
 
{{Selected tab|[[Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer|Övningar]]}}
 +
{{Not selected tab|[[Console_Applications#ETT_projekt_f.C3.B6r_ALLA_konsolapplikationer|ETT projekt för ALLA konsolapplikationer]]}}
 
| style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"|  
 
| style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"|  
 
|}
 
|}

Versionen från 20 april 2021 kl. 20.36

        <<  Lektion 28          Genomgång          Övningar          ETT projekt för ALLA konsolapplikationer      


Dagens övningar

  •     Mata in koden Variable.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Mata in koden DefInit.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
  •     Läs 3.1 Vårt första C# program i kursboken, sid 42-46.
  •     Läs 4.2 Definition och initiering av variabler i kursboken, sid 63-69.
  •     Lös övn 4.1 och 4.2 nedan (Övningar till kap 4, kursboken, sid 86-87):


Övningar 4.1 och 4.2

Ovn 4 1 2.jpg


   Jämför dina lösningar med lösningsförslagen i kursboken, sid 326-327.


God programmeringsstil

Tillämpa alltid god programmeringsstil när du skriver kod.

Repetera om god programmeringsstil i kursboken, sid 47-48.







Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.