Skillnad mellan versioner av "Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) (Skapade sidan med '__NOTOC__ {| border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="30" width="100%" | style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" | {{Not selected tab|Lektion 28...') |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 6: | Rad 6: | ||
{{Not selected tab|[[Inläsning, överskrivning och operatorer|Genomgång]]}} | {{Not selected tab|[[Inläsning, överskrivning och operatorer|Genomgång]]}} | ||
{{Selected tab|[[Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer|Övningar]]}} | {{Selected tab|[[Övningar till Inläsning, överskrivning och operatorer|Övningar]]}} | ||
+ | {{Not selected tab|[[Console_Applications#ETT_projekt_f.C3.B6r_ALLA_konsolapplikationer|ETT projekt för ALLA konsolapplikationer]]}} | ||
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | ||
|} | |} |
Versionen från 20 april 2021 kl. 20.36
<< Lektion 28 | Genomgång | Övningar | ETT projekt för ALLA konsolapplikationer |
Dagens övningar
- Mata in koden Datatype.cs i en Console application, kompilera och kör.
- Följ instruktionerna i ETT projekt för ALLA konsolapplikationer och fortsätt sedan:
- Mata in koden Variable.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Mata in koden DefInit.cs i samma konsolapplikation som ovan, kompilera och kör.
- Läs 3.1 Vårt första C# program i kursboken, sid 42-46.
- Läs 4.2 Definition och initiering av variabler i kursboken, sid 63-69.
- Lös övn 4.1 och 4.2 nedan (Övningar till kap 4, kursboken, sid 86-87):
Övningar 4.1 och 4.2
God programmeringsstil
Tillämpa alltid god programmeringsstil när du skriver kod.
Repetera om god programmeringsstil i kursboken, sid 47-48.
Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.