Skillnad mellan versioner av "Övningar 26 (Csharp 2)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 14: Rad 14:
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in klassen [[3.8 Grneriska metoder#Klassen_Output|<b><span style="color:blue">Output</span></b>]] i en [[Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]] och kompilera.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in klassen [[3.8 Grneriska metoder#Klassen_Output|<b><span style="color:blue">Output</span></b>]] i en [[Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]] och kompilera.
  
* &nbsp; &nbsp; Mata in klassen [[3.8 Grneriska metoder#Klassen_Bubble|<b><span style="color:blue">Output</span></b>]] i en [[Console_Applications|<b><span style="color:blue">Console application</span></b>]] och kompilera.
+
* &nbsp; &nbsp; Mata in klassen [[3.8 Grneriska metoder#Klassen_Bubble|<b><span style="color:blue">Bubble</span></b>]] i samma projekt och kompilera.
  
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in Programmet [[3.8 Grneriska metoder#Klassen_Output|<b><span style="color:blue">GenericTest</span></b>]] i samma projekt, kompilera och kör.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in Programmet [[3.8 Grneriska metoder#Klassen_Output|<b><span style="color:blue">GenericTest</span></b>]] i samma projekt, kompilera och kör.

Versionen från 25 mars 2021 kl. 08.53

       Genomgång          Övningar          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Mata in klassen Bubble i samma projekt och kompilera.
  •     Mata in Programmet GenericTest i samma projekt, kompilera och kör.
  •     Läs om Generiska metoder i kursboken sid 153-155.
  •     Läs om Generisk bubbelsortering i kursboken, sid 155-157.
  •     Repetera om Modularisering och läs om det i kursboken sid 77-80.
  •     Mata in koden Non_mudularized_2.cs i övn 3.2 nedan, kompilera och exekvera.
  •     Lös övn 3.2 nedan (Övningar till kap 3, kursboken, sid 166-167):


Övning 3.2

Ovn 3 2.jpg


  •     Studera lösningsförslagen till uppgiften i kursboken, sid 306-307.


Digital version av kursboken

En digital version av kursboken finns på följande länk:

Programmering 2 med C#, 2019, Förlag TechPages, www.taifun.se.


Projektuppgifterna

  •     Vill du jobba vidare med projektuppgifterna, hittar du dem här:


Övning 2.8 (projekt)

Ovn 2 8.jpg

Detta är början till uppgiftens lydelse. Läs vidare i Övningar till kap 2, kursboken, sid 126-130.

Denna projektuppgift ingår i inlämningsuppgifter som kommer att ge bonuspoäng till

Prov 2 i Programmering 2 som kommer att skrivas efter kap 4.

Ytterligare projektuppgifter kommer att läggas till inlämningsuppgifterna. T.ex.:


Övning 2.9 \(\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\) Nya instruktioner, se nedan

LabyrintProj 1b.jpg


Nya instruktioner

LabyrintProj 2c.jpg


LabyrintProj 3.jpg









Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.