Skillnad mellan versioner av "Övningar 8 (Python)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 36: | Rad 36: | ||
* Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne. | * Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne. | ||
* Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig. | * Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig. | ||
− | * Använd kursbokens lösningsförslag på sid | + | * Använd kursbokens lösningsförslag på sid 134-137 som facit. |
* Diskutera era lösningar med varandra. | * Diskutera era lösningar med varandra. | ||
* Vid oklarheter fråga Taifun. | * Vid oklarheter fråga Taifun. |
Versionen från 15 oktober 2020 kl. 14.34
<< GissaTal_3 | << Hantering av slumptal | Övningar | Nästa lektion >> |
Dagens övningar
- Mata in koden GissaTal_3.py i IDLE och kör.
- Mata in koden Slumptal.py i IDLE och kör.
- Läs om while-satsen (kursboken, sid 55-56).
- Läs om Logiska variabler i kursboken, sid 57.
- Gör övningarna nedan:
Redovisning
Övningarna ovan ska genomföras individuellt. Testa dina lösningar tills du är nöjd.
- Välj sedan en klasskompis. Redovisa för honom/henne.
- Låt klasskompisen redovisa hans/hennes lösningar för dig.
- Använd kursbokens lösningsförslag på sid 134-137 som facit.
- Diskutera era lösningar med varandra.
- Vid oklarheter fråga Taifun.
Tillämpa alltid god programmeringsstil när du skriver kod, även i fortsättningen.
Repetera om God programmeringsstil (från tidigare lektion).
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.