Skillnad mellan versioner av "Lektion 6 (Csharp 2)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 21: Rad 21:
 
:::[[Löpande texten|<b><span style="color:blue">Löpande texten (projekt)</span></b>]]
 
:::[[Löpande texten|<b><span style="color:blue">Löpande texten (projekt)</span></b>]]
 
:::[[Pyramiden|<b><span style="color:blue">Pyramiden (projekt)</span></b>]]
 
:::[[Pyramiden|<b><span style="color:blue">Pyramiden (projekt)</span></b>]]
</big>
+
</big></big>
  
  
Rad 35: Rad 35:
  
 
::<b><span style="color:blue">Inlämning av projektuppgifterna bidrar till betyget.</span></b>
 
::<b><span style="color:blue">Inlämning av projektuppgifterna bidrar till betyget.</span></b>
</span></big>
+
</span>
 
+
  
  

Versionen från 26 september 2020 kl. 12.27

SU19a: v40, tis 29/9-2020, kl 9.35-12

SU19b: v40, tor 1/10-2020, kl 9.35-12


        <<  Förra lektion          Lektion 6          Nästa lektion  >>      


Räntekalkylatorn
Gränssnittet
Koden
Presentation av inlämningsuppgifter:
Löpande texten (projekt)
Pyramiden (projekt)

</big></big>


Regeln för slumpförsök med flera föremål

Rita ett diagram över alla möjliga utfall, även kallat utfallsrummet.

Se exempel i videoklippet ovan. Generellt lyder regeln:  

\( \qquad\qquad\qquad\quad \)
Kartlägg utfallsrummet.

Inlämning av projektuppgifterna bidrar till betyget.










Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.