Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
 
(11 mellanliggande versioner av samma användare visas inte)
Rad 3: Rad 3:
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  
 
{{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| <<&nbsp;&nbsp;Lektion 1]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| <<&nbsp;&nbsp;Lektion 1]]}}
{{Selected tab|[[Spelutvecklingskursens presentation|Genomgång]]}}
+
{{Selected tab|[[Presentation av kursen Digitalt skapande 1|Presentation]]}}
{{Not selected tab|[[1.1 Unity miljön|Nästa avsnitt&nbsp;&nbsp;>> ]]}}
+
{{Not selected tab|[[Varför programmering i spelutveckling?|Nästa avsnitt &nbsp;&nbsp;>> ]]}}
 
| style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"| &nbsp;
 
| style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"| &nbsp;
 
|}
 
|}
Rad 16: Rad 16:
 
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.  
 
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.  
  
LBS har valt inriktningen <b><span style="color:red">spelutveckling</span></b> som i sin tur inkluderar <b>programmering</b> och <b>grafik</b>.
+
LBS har valt att eftersträva det här målet med <b><span style="color:red">spelutveckling</span></b> som i sin tur inkluderar <b>programmering</b> och <b>grafik</b>.
  
 
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.  
 
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.  
Rad 28: Rad 28:
 
<big>
 
<big>
 
Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>].
 
Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>].
 +
 +
Välj sedan [[Lektion 1 (DigSkap)|<b><span style="color:blue">Digitalt skapande 1: Spelutveckling</span></b>]] för att komma till <b><span style="color:red">Lektion 1</span></b>.
  
 
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator.
 
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator.

Nuvarande version från 19 september 2020 kl. 20.08

        <<  Lektion 1          Presentation          Nästa avsnitt   >>      


Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.

Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).

Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.

LBS har valt att eftersträva det här målet med spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.

Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.

Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.


Kursens webbsida

Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.

Välj sedan Digitalt skapande 1: Spelutveckling för att komma till Lektion 1.

Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.

Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.

Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.







Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.