Skillnad mellan versioner av "Presentation av kursen Digitalt skapande 1"
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
(18 mellanliggande versioner av samma användare visas inte) | |||
Rad 3: | Rad 3: | ||
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" | | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" | | ||
{{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| << Lektion 1]]}} | {{Not selected tab|[[Lektion 1 (DigSkap)| << Lektion 1]]}} | ||
− | {{Selected tab|[[ | + | {{Selected tab|[[Presentation av kursen Digitalt skapande 1|Presentation]]}} |
− | {{Not selected tab|[[ | + | {{Not selected tab|[[Varför programmering i spelutveckling?|Nästa avsnitt >> ]]}} |
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | ||
|} | |} | ||
Rad 10: | Rad 10: | ||
<div class="ovnE"> | <div class="ovnE"> | ||
+ | Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets [https://www.skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/gymnasieprogrammen/amne?url=1530314731%2Fsyllabuscw%2Fjsp%2Fsubject.htm%3FsubjectCode%3DDIG%26courseCode%3DDIGDIG01%26tos%3Dgy&sv.url=12.5dfee44715d35a5cdfa92a3#anchor_DIGDIG01 <b><span style="color:blue">Kursplan för Digitalt skapande 1</span></b>] >> Kurser >> Digitalt skapande 1. | ||
+ | |||
<b>Digitalt skapande 1</b> är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram <small>(Kurskod: DIGDIG01)</small>. | <b>Digitalt skapande 1</b> är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram <small>(Kurskod: DIGDIG01)</small>. | ||
− | + | Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik. | |
− | + | LBS har valt att eftersträva det här målet med <b><span style="color:red">spelutveckling</span></b> som i sin tur inkluderar <b>programmering</b> och <b>grafik</b>. | |
− | Valet av verktyg, miljö och | + | Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt. |
− | + | Vi kommer att använda <b><span style="color:red">Unity</span></b> som miljö och <b><span style="color:red">C#</span></b> som programmeringsspråk. | |
− | + | ||
− | + | ||
</div> | </div> | ||
Rad 28: | Rad 28: | ||
<big> | <big> | ||
Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>]. | Till kursens webbsida kommer du via adressen [http://34.248.89.132:1807/ <b><span style="color:blue">http://mathonline.se:1807</span></b>]. | ||
+ | |||
+ | Välj sedan [[Lektion 1 (DigSkap)|<b><span style="color:blue">Digitalt skapande 1: Spelutveckling</span></b>]] för att komma till <b><span style="color:red">Lektion 1</span></b>. | ||
Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator. | Registrera adressen bland dina <b><span style="color:red">Bokmärken / Favoriter</span></b> på din dator. | ||
Rad 33: | Rad 35: | ||
Sidan kommer att användas som plattform för <i>information</i> och <i>planering</i> av kursen. | Sidan kommer att användas som plattform för <i>information</i> och <i>planering</i> av kursen. | ||
− | + | Även <i>innehållet</i> av kursen kommer att visas på webbsidan. | |
− | + | ||
− | + | ||
</big> | </big> | ||
</div> | </div> |
Nuvarande version från 19 september 2020 kl. 20.08
<< Lektion 1 | Presentation | Nästa avsnitt >> |
Denna kurs är en konkretisering av Skolverkets Kursplan för Digitalt skapande 1 >> Kurser >> Digitalt skapande 1.
Digitalt skapande 1 är en 100 p-nybörjarkurs för gymnasiets teknikprogram (Kurskod: DIGDIG01).
Undervisningen syftar åt att utveckla elevernas förmåga att skapa, gestalta och kommunicera med digital teknik.
LBS har valt att eftersträva det här målet med spelutveckling som i sin tur inkluderar programmering och grafik.
Valet av verktyg, miljö och programmeringsspråk är enligt kursplanen fritt.
Vi kommer att använda Unity som miljö och C# som programmeringsspråk.
Kursens webbsida
Till kursens webbsida kommer du via adressen http://mathonline.se:1807.
Välj sedan Digitalt skapande 1: Spelutveckling för att komma till Lektion 1.
Registrera adressen bland dina Bokmärken / Favoriter på din dator.
Sidan kommer att användas som plattform för information och planering av kursen.
Även innehållet av kursen kommer att visas på webbsidan.
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.