Skillnad mellan versioner av "1.2 Textboxar, Buttons & Labels"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
(4 mellanliggande versioner av samma användare visas inte) | |||
Rad 4: | Rad 4: | ||
{{Not selected tab|[[Lektion 2 (Csharp 2)| << Lektion 2]]}} | {{Not selected tab|[[Lektion 2 (Csharp 2)| << Lektion 2]]}} | ||
{{Selected tab|[[1.2 Textboxar, Buttons & Labels|Genomgång]]}} | {{Selected tab|[[1.2 Textboxar, Buttons & Labels|Genomgång]]}} | ||
− | {{Not selected tab|[[Övningar i Console & Windows Forms Applications| | + | {{Not selected tab|[[Övningar i Console & Windows Forms Applications|Övningar >> ]]}} |
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | | style="border-bottom:1px solid #797979" width="100%"| | ||
|} | |} | ||
Rad 28: | Rad 28: | ||
Den inmatade texten ska inte kunna läsas i textboxen utan maskeras av stjärnor. | Den inmatade texten ska inte kunna läsas i textboxen utan maskeras av stjärnor. | ||
− | Först när | + | Först när man klickar på Button-kontrollen <i>Show me</i> ska texten visas i klartext i kontollen Label. |
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: PasswdTextBox.jpg]]</div> | <div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: PasswdTextBox.jpg]]</div> | ||
Rad 50: | Rad 50: | ||
− | [[Matte:Copyrights|Copyright]] © | + | [[Matte:Copyrights|Copyright]] © 2021 [https://www.techpages.se <b><span style="color:blue">TechPages AB</span></b>]. All Rights Reserved. |
Nuvarande version från 24 augusti 2021 kl. 15.28
<< Lektion 2 | Genomgång | Övningar >> |
Tre kontroller
Controls
Projektet PasswdTextBox
En text (t.ex. ett lösenord) ska matas in i kontrollen TextBox.
Den inmatade texten ska inte kunna läsas i textboxen utan maskeras av stjärnor.
Först när man klickar på Button-kontrollen Show me ska texten visas i klartext i kontollen Label.
För att bygga detta projekt följ instruktionerna i kursboken, sid 16-17.
Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.