Skillnad mellan versioner av "Övningar 20 (Csharp 2)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
 
(22 mellanliggande versioner av samma användare visas inte)
Rad 16: Rad 16:
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Array av referenser#Programmet ArrayOfRef|<b><span style="color:blue">ArrayOfRef.cs</span></b>]] i samma projekt, kompilera och exekvera.
 
* &nbsp; &nbsp; Mata in koden [[Array av referenser#Programmet ArrayOfRef|<b><span style="color:blue">ArrayOfRef.cs</span></b>]] i samma projekt, kompilera och exekvera.
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om [[Array av referenser#KReferensvariabler|<b><span style="color:blue">Referensvariabler</span></b>]]. Mer finns i kursboken, sid 88-91.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om [[Array av referenser#KReferensvariabler|<b><span style="color:blue">Referensvariabler</span></b>]], se [http://www.mathonline.se/Progr_2/Boken%20Progr_2_Cs.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 100-103.
  
* &nbsp; &nbsp; Läs om [[Array_av_referenser#Referensen_.22pekar.22_p.C3.A5_objektet|<b><span style="color:blue">Referensen "pekar" på objektet</span></b>]]. Mer finns i kursboken, sid 113-116.
+
* &nbsp; &nbsp; Läs om [[Array_av_referenser#Referensen_.22pekar.22_p.C3.A5_objektet|<b><span style="color:blue">Referensen "pekar" på objektet</span></b>]], se [http://www.mathonline.se/Progr_2/Boken%20Progr_2_Cs.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 101.
  
* &nbsp; &nbsp; Fortsätt att jobba med Kaffeautomat-projektet (se fullständiga beskrivningen i kursboken, sid 126-130).
+
* &nbsp; &nbsp; Jobba med Kaffeautomat-projektet (se fullständiga beskrivningen i [http://www.mathonline.se/Progr_2/Boken%20Progr_2_Cs.pdf <b><span style="color:blue">kursboken</span></b>], sid 121-125).
  
* &nbsp; &nbsp; Titta på det nya projektet Labyrint (finns inte i kursbokens pappersversion).
+
* &nbsp; &nbsp; Jobba med det <b><span style="color:red">nya projektet Labyrint</span></b>, se nedan eller i kursboken, sid 125-127.  
 
</big>
 
</big>
 
</div>
 
</div>
Rad 34: Rad 34:
 
Detta är början till uppgiftens lydelse. Läs vidare i <b>Övningar till kap 2</b>, kursboken, sid 126-130.
 
Detta är början till uppgiftens lydelse. Läs vidare i <b>Övningar till kap 2</b>, kursboken, sid 126-130.
  
Denna projektuppgift är den första bland inlämningsuppgifter som kommer att ge bonuspoäng till
+
Denna projektuppgift ingår i inlämningsuppgifter som kommer att ge bonuspoäng till
  
 
Prov 2 i Programmering 2 (kommer att skrivas efter kap 4).
 
Prov 2 i Programmering 2 (kommer att skrivas efter kap 4).
Rad 43: Rad 43:
  
  
= <b><span style="color:#931136">Övning 2.9 (projekt)</span></b> =
+
= <b><span style="color:#931136">Övning 2.9 <math>\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad</math> <span style="color:red">Nytt projekt</span></span></b> =
 
<div class="ovnA">
 
<div class="ovnA">
 
<big>
 
<big>
Rad 49: Rad 49:
  
  
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: LabyrintProj_2a.jpg]]</div>
+
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: LabyrintProj_2b.jpg]]</div>
  
Projektet kräver kunskaper från Programmering 1. Material till <b>Stegen 2-4</b> kommer att  
+
Projektet kräver kunskaper från Programmering 1. Motsvarande material till <b>Stegen 2-4</b> kommer att  
  
 
publiceras för att kompensera ev. saknade kunskaper från Programmering 1.
 
publiceras för att kompensera ev. saknade kunskaper från Programmering 1.

Nuvarande version från 16 februari 2022 kl. 13.04

       Genomgång          Övningar          Nästa lektion  >>      


Dagens övningar

  •     Mata in koden ArrayOfRef.cs i samma projekt, kompilera och exekvera.
  •     Jobba med Kaffeautomat-projektet (se fullständiga beskrivningen i kursboken, sid 121-125).
  •     Jobba med det nya projektet Labyrint, se nedan eller i kursboken, sid 125-127.


Övning 2.8 (projekt)

Ovn 2 8.jpg

Detta är början till uppgiftens lydelse. Läs vidare i Övningar till kap 2, kursboken, sid 126-130.

Denna projektuppgift ingår i inlämningsuppgifter som kommer att ge bonuspoäng till

Prov 2 i Programmering 2 (kommer att skrivas efter kap 4).

Ytterligare projektuppgifter kommer att läggas till inlämningsuppgifterna. T.ex.:


Övning 2.9 \(\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\qquad\) Nytt projekt

LabyrintProj 1a.jpg


LabyrintProj 2b.jpg

Projektet kräver kunskaper från Programmering 1. Motsvarande material till Stegen 2-4 kommer att

publiceras för att kompensera ev. saknade kunskaper från Programmering 1.









Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.