Skillnad mellan versioner av "Lektion 19 (DigSkap)"
Taifun  (Diskussion | bidrag) m  | 
				Taifun  (Diskussion | bidrag)  m  | 
				||
| (20 mellanliggande versioner av samma användare visas inte) | |||
| Rad 8: | Rad 8: | ||
{{Selected tab|[[Lektion 19 (DigSkap)|Lektion 19]]}}  | {{Selected tab|[[Lektion 19 (DigSkap)|Lektion 19]]}}  | ||
{{Not selected tab|[[Repetition 1 inför Prov 2 i Python|Dagens övningar]]}}  | {{Not selected tab|[[Repetition 1 inför Prov 2 i Python|Dagens övningar]]}}  | ||
| − | {{Not selected tab|[[Lektion 20 (  | + | {{Not selected tab|[[Lektion 20 (DigSkap)|Nästa lektion  >> ]]}}  | 
| style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"|    | | style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"|    | ||
|}  | |}  | ||
| − | == <b><span style="color:#931136">  | + | == <b><span style="color:#931136">Denna vecka (v19) genomförs lektionen på plats i skolan.</span></b> ==  | 
| + | === <b><span style="color:#931136">De som vill följa lektionen på distans kan klicka på</span> Dagens lektion <span style="color:#931136">för att ansluta sig till:</span></b> ===  | ||
<br>  | <br>  | ||
<big>  | <big>  | ||
| − | :::<div class="border-divblue"><b>Dagens lektion</b></div></big> <!--   Länken till möteskoden kommer att finnas här 5 min före lektionsstart. -->  | + | :::<div class="border-divblue">[https://meet.google.com/ozv-fnen-bhg <b>Dagens lektion</b>]</div></big> <!--   Länken till möteskoden kommer att finnas här 5 min före lektionsstart. -->  | 
<big>  | <big>  | ||
| Rad 24: | Rad 25: | ||
| − | == <b><span style="color:#931136">Närvaron registreras   | + | == <b><span style="color:red">OBS! Idag (ons 3/2 kl 14) har Taifun läkarbesök och kan inte vara med på lektionen. </span></b> ==  | 
| + | |||
| + | == <b><span style="color:#931136">Därför gäller <span style="color:red">eget arbete</span> med [[Repetition 1 inför Prov 2 i Python|<span style="color:blue">Repetition 1</span>]] enligt planering nedan.</span></b> ==  | ||
| + | |||
| + | == <b><span style="color:#931136">Närvaron registreras när Taifun är tillbaka från läkarbesöket ca. i slutet av lektionen.</span></b> ==  | ||
= <b><span style="color:#931136">Planering</span></b> =  | = <b><span style="color:#931136">Planering</span></b> =  | ||
| Rad 37: | Rad 42: | ||
<b><span style="color:#931136">Vecka 8</span></b>     <b>Repetition 4</b>: Instuderingsfrågorna 101-118.  | <b><span style="color:#931136">Vecka 8</span></b>     <b>Repetition 4</b>: Instuderingsfrågorna 101-118.  | ||
| − | <b><span style="color:#931136">Vecka 9</span></b>       | + | <b><span style="color:#931136">Vecka 9</span></b>     Sportlov  | 
| − | <b><span style="color:#931136">Vecka   | + | <b><span style="color:#931136">Vecka 10</span></b>     <div class="smallBoxVariant"><b>Prov 2 i Digitalt skapande 1 (Python)</b></div>  | 
| + | |||
| + | <b><span style="color:#931136">Vecka 11</span></b>     Fortsättning med programmeringsspråket C#.  | ||
</big>  | </big>  | ||
| + | </div>  | ||
| + | |||
| + | |||
| + | = <b><span style="color:#931136">Förberedelse inför provet</span></b> =  | ||
| + | <div class="ovnE">  | ||
| + | <big><b>  | ||
| + | *   Arbeta med [http://www.mathonline.se/Progr_1/Instud_Python_2.pdf <span style="color:blue">Instuderingsfrågor inför Prov 2 i Python</span>].  | ||
| + | *   Läs kursboken, <span style="color:red">avsn. 1.5-1.10, sid 54-102</span>.  | ||
| + | *   Repetera övningarna i kursboken, <span style="color:red">avsn. 1.5-1.10,</span>  | ||
| + | |||
| + |          <span style="color:red">sid 62, 69, 76, 85, 97, 102</span>.  | ||
| + | </b></big>  | ||
</div>  | </div>  | ||
| Rad 61: | Rad 80: | ||
Provtiden är 150 minuter.  | Provtiden är 150 minuter.  | ||
</big>  | </big>  | ||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
</div>  | </div>  | ||
Nuvarande version från 7 maj 2021 kl. 15.51
SU20a: v5, ons 3/2-2021, kl 14.05-16.40
| << Förra lektion | Lektion 19 | Dagens övningar | Nästa lektion >> | 
Denna vecka (v19) genomförs lektionen på plats i skolan.
De som vill följa lektionen på distans kan klicka på Dagens lektion för att ansluta sig till:
OBS! Idag (ons 3/2 kl 14) har Taifun läkarbesök och kan inte vara med på lektionen.
Därför gäller eget arbete med Repetition 1 enligt planering nedan.
Närvaron registreras när Taifun är tillbaka från läkarbesöket ca. i slutet av lektionen.
Planering
Vecka 5 Repetition 1: Instuderingsfrågorna 1-39 \( \; \leftarrow \;\; \)idag!
Vecka 6 Repetition 2: Instuderingsfrågorna 40-75.
Vecka 7 Repetition 3: Instuderingsfrågorna 76-100.
Vecka 8 Repetition 4: Instuderingsfrågorna 101-118.
Vecka 9 Sportlov
Vecka 10Vecka 11 Fortsättning med programmeringsspråket C#.
Förberedelse inför provet
- Arbeta med Instuderingsfrågor inför Prov 2 i Python.
 - Läs kursboken, avsn. 1.5-1.10, sid 54-102.
 - Repetera övningarna i kursboken, avsn. 1.5-1.10,
 
sid 62, 69, 76, 85, 97, 102.
Om provet
Prov 2 i Python omfattar allt vi gått igenom efter Prov 1, dvs:
Kursboken, avsn. 1.5-1.10, sid 54-102.
Betygsgränser: Totalt 38/17/8 (= 63 p) varav minst
19 p ger E,
35 p varav 12 C-poäng ger C,
52 p varav 15 C-poäng och 6 A-poäng ger A.
Provtiden är 150 minuter.
Digital version av kursboken
En digital version av kursboken finns på följande länk:
Koda matte med Python, 2018, Förlag TechPages, www.kodamatte.se.
Copyright © 2021 TechPages AB. All Rights Reserved.