Skillnad mellan versioner av "Lektion 9 (Python)"
Från Mathonline
		
		
		
| Taifun  (Diskussion | bidrag) m | Taifun  (Diskussion | bidrag)  m | ||
| (8 mellanliggande versioner av samma användare visas inte) | |||
| Rad 7: | Rad 7: | ||
| {{Not selected tab|[[Lektion 8 (Python)| <<  Förra lektion]]}} | {{Not selected tab|[[Lektion 8 (Python)| <<  Förra lektion]]}} | ||
| {{Selected tab|[[Lektion 9 (Python)|Lektion 9]]}} | {{Selected tab|[[Lektion 9 (Python)|Lektion 9]]}} | ||
| + | {{Not selected tab|[[Förberedelse inför Prov 1 (Python)|Förberedelse inför provet  >> ]]}} | ||
| {{Not selected tab|[[Lektion 10 (Python)|Nästa lektion  >> ]]}} | {{Not selected tab|[[Lektion 10 (Python)|Nästa lektion  >> ]]}} | ||
| | style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"|   | | style="border-bottom:1px solid #797979"  width="100%"|   | ||
| |} | |} | ||
| − | + | <!-- | |
| == <b><span style="color:#931136">För dem som inte har genomfört</span> [[Undervisningsutvärdering SU20b|<span style="color:blue">   Undervisningsutvärderingen.   >> </span></b>]] == | == <b><span style="color:#931136">För dem som inte har genomfört</span> [[Undervisningsutvärdering SU20b|<span style="color:blue">   Undervisningsutvärderingen.   >> </span></b>]] == | ||
| − | + | --> | |
| = <b><span style="color:#931136">Viktig information</span></b> = | = <b><span style="color:#931136">Viktig information</span></b> = | ||
| <div class="ovnE"> | <div class="ovnE"> | ||
| − | <big> | + | <big>Vecka 45, <b><span style="color:red">fre 6/11</span></b>, kommer vi att skriva | 
| <math> \quad\;\, </math> <div class="smallBoxVariant"><b>Prov 1 i Programmering 1 (Python)</b></div> | <math> \quad\;\, </math> <div class="smallBoxVariant"><b>Prov 1 i Programmering 1 (Python)</b></div> | ||
| Rad 23: | Rad 24: | ||
| Provet omfattar kursboken, <b><span style="color:red">kap 1-4, sid 13-53</span></b>. | Provet omfattar kursboken, <b><span style="color:red">kap 1-4, sid 13-53</span></b>. | ||
| − | Betygsgränser: Totalt 23/19/ | + | Betygsgränser: Totalt 23/19/11 (= 53 p) varav minst   | 
| 12 p ger E, | 12 p ger E, | ||
| Rad 29: | Rad 30: | ||
| 30 p varav 12 C-poäng ger C, | 30 p varav 12 C-poäng ger C, | ||
| − | 40 p varav 15 C-poäng och dessutom  | + | 40 p varav 15 C-poäng och dessutom 8 A-poäng ger A. | 
| + | |||
| + | <b>Provtiden är 150 minuter.</b> | ||
| </big> | </big> | ||
| </div> | </div> | ||
| Rad 37: | Rad 40: | ||
| <div class="border-divblue"> | <div class="border-divblue"> | ||
| <big><b> | <big><b> | ||
| − | 1)   Gå till länken [[ | + | 1)   Gå till länken [[Quiz & övningar med appen Mattekollen|<span style="color:blue">   Förberedelse    </span>]] och följ instruk- | 
| − | tionerna där, för att förbereda dig på provet. | + |       tionerna där, för att förbereda dig på provet. | 
| − | 2)   Läs kursboken, <span style="color:red">kap 1-4, sid 13-53</span> | + | 2)   Läs kursboken, <span style="color:red">kap 1-4, sid 13-53.</span> | 
| − | 3)   Repetera övningarna i kursboken, kap 1-4, | + | 3)   Repetera övningarna i kursboken, <span style="color:red">kap 1-4,</span> | 
| − |       <span style="color:red">sid 16, 20,28, 34, 41, 52-53</span> | + |       <span style="color:red">sid 16, 20,28, 34, 41, 52-53.</span> | 
| </b></big> | </b></big> | ||
| </div> | </div> | ||
Nuvarande version från 9 oktober 2021 kl. 14.50
SU20b: v43, fre 23/10-2020, kl 9.10-11.55
| << Förra lektion | Lektion 9 | Förberedelse inför provet >> | Nästa lektion >> | 
Viktig information
Vecka 45, fre 6/11, kommer vi att skriva
\( \quad\;\, \)Prov 1 i Programmering 1 (Python)
Provet omfattar kursboken, kap 1-4, sid 13-53.
Betygsgränser: Totalt 23/19/11 (= 53 p) varav minst
12 p ger E,
30 p varav 12 C-poäng ger C,
40 p varav 15 C-poäng och dessutom 8 A-poäng ger A.
Provtiden är 150 minuter.
Förberedelse inför provet
1) Gå till länken Förberedelse och följ instruk-
tionerna där, för att förbereda dig på provet.
2) Läs kursboken, kap 1-4, sid 13-53.
3) Repetera övningarna i kursboken, kap 1-4,
sid 16, 20,28, 34, 41, 52-53.
Copyright © 2020 TechPages AB. All Rights Reserved.
